Covid w zakładzie pogrzebowym.

Żyjemy w czasach burzliwych. Pandemia COVID zmieniła naszą rzeczywistość w sposób nieodwracalny. Ale przecież musimy żyć a więc zarabiać. Branża pogrzebowa w dobie pandemii musi podjąć wiele działań zmierzających do zachowania świadczenia usług pogrzebowych i pokrewnych.

Eksperci z zakresu chorób zakaźnych, zarządzania kryzysowego zgodnie potwierdzają że zasada DDM musi być przestrzegana w sposób ciągły i bez okresów tzw. poluzowania. Ale są też inne zalecane zachowania:

Nie możesz oszczędzać na zdrowiu swoich pracowników

  • pracownicy muszą być zaopatrzeni w odpowiedniej jakości i ilości maseczki, rękawiczki lateksowe, płyn dezynfekujący, odzież ochronną

Zasada DDM – Dezynfekcja – Dystans – Maseczka

  • bezwzględne noszenie maseczek przez pracowników, na terenie zakładu, biura i w karawanach
  • karawany dezynfekowane po każdym przewozie trumny ze zwłokami, dezynfekcja kapsuł transportowych i noszy
  • trumny po umieszczeniu w nich zwłok i zamknięciu zdezynfekowane, szczególnie dotyczy to zwłok osób zmarłych
    w wyniku zakażenia czy powikłań związanych z wirusem
  • komunikat kierowany do rodzin o zachowaniu DDM podczas obsługi w biurze i ceremonii pogrzebowej
  • płyn dezynfekujący dla klientów i obowiązek noszenia maseczek
  • zastosowanie przegród/barier w biurze obsługi klienta, ograniczenie liczby osób w nim przebywających zgodnie z zaleceniami rozporządzeń
  • umawianie wizyt w biurze obsługi klienta telefonicznie na konkretną godzinę
  • pytaj czy rodzina jest na kwarantannie lub w trakcie testowania na COVID

Modeluj przestrzeń Biura Obsługi Klienta dla zachowania dystansu

  • jeśli firma świadczy usługi dla innych zakładów pogrzebowych wyznaczenie jednego stanowiska obsługi dedykowanego dla podmiotów gospodarczych
  • wietrzenie pomieszczeń i ich dezynfekcja, klamki, toalety, biurka, telefony, klawiatury etc.
  • wycofanie z oferty biura obsługi serwowania np. kawy czy herbaty
  • wiele spraw można załatwić „na telefon”

Zmień zasadę komunikacji wewnątrz firmy

  • ograniczenie bezpośredniego kontaktu z innymi pracownikami zakładu, na rzecz kontaktu telefonicznego czy np. przekazywanie zleceń na formularzach, czy zwykłej kartce papieru

Izoluj grupy pracowników i edukuj o pandemii covid

  • izolowanie źródła zakażenia COVID – po otrzymaniu informacji o dodatnim wyniku testu na COVID, izolowanie grupy pracowników od pozostałych którzy nie mieli kontaktu
  • edukowanie pracowników w zakresie objawów zakażenia COVID i zalecenie pozostania w domu w przypadku ich stwierdzenia u siebie lub u osoby najbliższej w domu
  • odpowiedni dystans czasowy pomiędzy poszczególnymi ceremoniami pogrzebowymi

Zarządzaj z empatią i wsparciem – to trudny czas dla firmy

  • unikanie generowania sytuacji stresowych wśród pracowników, stres obniża odporność i wpływa na chaotyczne wykonywanie czynności, zapominanie o zasadzie DDM, popełnianie błędów
  • nie narażaj pracowników na zakażenie COVID – ograniczaj czynności przy zmarłych na COVID
  • wyznaczenie zespołów pracowników, które nie będą miały wzajemnego kontaktu z pozostałymi zespołami
  • przeszkolenie pracowników na okoliczność zastępstw w przypadku nieobecności w pracy
  • opracowanie planu awaryjnego, łącznie z czasowym zawieszeniem działalności
  • rozważenie możliwości współpracy z innym operatorem usług

Bądź odpowiedzialny za pracowników bo to oni tworzą Twoją firmę.

Więcej o zarządzaniu może przeczytać „Zarządzanie w czasach pandemii. Jak zachować ciągłość usług na cmentarzu, w zakładzie pogrzebowym, krematorium„.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *